Desire knows no bounds |
Saturday, September 11, 2021 ژاپن از دیرباز از قرینهپردازی و تکمیل اثر هنری پرهیز میکند، شاید به این خاطر که قرینهپردازی و تعیین صریح آغازها و انجامها، باعث تضعیف وجه تلویحی، تلقینی و کنایهای اثر میشود. این پرهیز را میتوان برای نمونه در اکراه ژاپنیها دید از داشتن «دست کاملی» از هر چیز، مثلاً شش تا بشقاب همشکل، یا بشقابی با گردی کامل افلاطونی. ... همشکلی در همه چیز، هر چیز که میخواهد باشد، امریست ناخوشایند. ناتمام گذاشتن چیزی آن را جذاب میکند، و به شخص این احساس را میدهد که جا برای پرورش باقیست. ... سابی ریکیو سادهگرایی اجباری کسی نیست که دستش از تجمل کوتاه است، بلکه نتیجهی رد تجملیست که میتوان آن را به آسانی به چنگ آورد، رجحان دادن یک قوری ظاهراً زنگار گرفته است بر یک قوری زرین نو نما، و یک کلبهی ساده بر شکوه یک قصر. یادنامهی شونکین --- جون ئیچیرو تانیزاکی Labels: UnderlineD |
Comments:
Post a Comment
|